Váš Doklad

Elektronická kasa vs. online fakturace

Elektronická kasa je fyzické zařízení, takové, které buď můžete postavit na pult, nebo přibližně o velikosti tabletu, které může být i mobilní. Pořízení elektronické kasy obnáší nemalou investici v řádu tisíců, může být ale také zdarma. V takovém případě ale zákazník často platí nějaký paušální měsíční poplatek za provoz své kasy. Podobně může zákazník platit také za aktualizace software fyzické kasy. Výhodou elektronické kasy je možnost připojit další zařízení, jako je čtečka čárových kódů, tiskárnu (pokud není součástí) a další příslušenství.

Online fakturace poskytuje oproti fyzické kase alternativní způsob, jak vystavovat doklady. Online fakturace je flexibilní ve svých funkcích a v možnostech jaké doklady lze vystavovat. Nemusí se tedy jednat o běžné účtenky, ale může jít také o zálohové faktury, dobropisy, apod. Pořizovací náklady jsou nulové. Ty provozní se jsou v řádech nanejvýš stokorun. Například služba VášDoklad.cz Vás v případě nejdražšího tarifu bude stát max 360 Kč za měsíc.

Co když se něco pokazí, technická podpora

Elektronická kasa je, jak již bylo řečeno, fyzické zařízení. Čím složitější je i její příslušenství, tím stoupá pravděpodobnost poruchy některé hardwarové části. Pak musí následovat komunikace s dodavatelem a výměna vadné komponenty. Uživatel musí být na takovou situaci připraven. Elektronickou kasu lze rovněž z provozovny odcizit.

Online fakturace je oproti fyzické kase službou, které se sice může také pokazit, ale ne vlivem svého používání. V případě online fakturace může nastat dočasná nedostupnost kvůli technickým obtížím, jako je výpadek internetového spojení, dočasné problémy na straně serveru, apod. Pravděpodobnost, že někdo zcizí a zneužije Váš online účet je téměř nulová.

Pravděpodobnost, že budete muset častěji vstoupit do komunikace s technickou podporou konkrétní elektronické kasy nebo online služby roste se složitostí funkcí / služby.

Elektronická evidence tržeb

Elektronická evidence tržeb je běžnou součástí funkcí jak elektronické kasy, tak online služeb pro fakturaci. V případě elektronické kasy je důležité pravidelně aktualizovat software pokladny. Naproti tomu v případě online služeb, jako je VášDoklad.cz je údržba a správná činnost EET v rukou administrátora a zákazník nemusí řešit žádné aktualizace.

K provozu elektronické evidence tržeb potřebujete ve všech případech certifikát, heslo certifikátu, číslo provozovny a název provozovny. Tyto komponenty získáte na Daňovém portále. Po jejich získání je třeba vhodně nastavit pokladní zařízení nebo online službu. V případě služby VášDoklad.cz je celý proces velmi jednoduchý a intuitivní, ale pokud si na něj netroufáte, rádi Vám s nasazením EET na VášDoklad.cz pomůžeme.

Váš Doklad

Reklama a logo na vystavovaných dokladech

Chcete-li, aby na vystavovaných dokladech bylo Vaše logo, případně navíc i reklama, jsou favoritem online služby pro fakturaci. Na VášDoklad.cz jsme pro Vás připravili dvě pozice, kam lze na hotovém dokladu umístit obrázek Vašeho loga, případně reklamu. Barvy a design dodají Vašemu dokladu osobitý vzhled. Myslete na to, že ten, komu vystavujete nemusí být jediný, kdo s ním přijde do kontaktu. Doklad může následně zpracovávat účetní a Vaše reklama se tak dostává ještě dál.

Když je kriteriem cena, vede online fakturace

Do tématu ceny jsme již zabrousili. Pozor na marketingové slovíčko “zdarma”. Když nebudeme brát v potaz fyzické rozdíly elektronické kasy a online služeb pro fakturaci, jsou cenově výhodnější právě online služby. Pořizovací náklady jsou v případě online služeb, jako je vášDoklad.cz nulové. Online fakturační služba VášDoklad.cz Vás měsíčně bude stát (podle vybraného tarifu) 0 Kč, 120 Kč, 240 Kč nebo v tom nejdražším případě 360 Kč / měsíc. Službu VášDoklad.cz můžete provozovat dlouhodobě zcela zdarma a to i bez registrace.

VášDoklad.cz

Pozor také na smlouvu a závazky

Uzavíráte-li smlouvu, pozor na závazky. Dlouhodobé závazky mohou přinášet počáteční cenové výhody, nebo různé bonusy, ale časový horizont platnosti smlouvy a obsah smlouvy mohou tyto výhody kompenzovat. Pokud se rozhodnete konkrétní pokladní zařízení nebo online službu přestat používat, je dobré znát smluvní vztah. Poku fakturujete s VášDoklad.cz, můžete službu kdykoliv přestat používat. Nehrozí Vám sankce a ani penále za ukončení používání služby. Se službou VášDoklad.cz nevytváříte pro sebe nyní nebo později nevhodné závazky. Online služba VášDoklad.cz funguje na principu předplaceného kreditu, který když vyčerpáte, služba je Vám pouze odepřena a zaplacení další částky se nedomáháme.

Automatická online fakturace pro e-shopy

Máte-li e-shop nebo uvažujete o jeho pořízení, nemusíte ztrácet čas psaním kódu pro generování faktur. V tom případě je pro Vás řešením online fakturační služba s podporou API rozhraní. Služba Vášdoklad.cz takové API rozhraní nabízí. Vašemu e-shopu bude zcela stačit použít pouze jedno jediné volání – to pro vystavení dokladu, a to i přesto, že toho naše API umí mnohem víc. Navíc jsme připraveni API služby VášDoklad.cz zabudovat do Vašeho e-shopu a systémy tak v co nejkratším čase propojit. Nemusíte hledat programátora, stačí, když nám dáte vědět a o zbytek se postaráme.

vasdoklad.cz

Takže elektronickou kasu nebo online službu pro fakturaci?

Pokud provozujete například restauraci, pak je fyzická kasa zřejmě tou správnou volbou. Pokud provozujete e-shop, pak jedině online fakturace. Pokud pracujete v jiném odvětví a nechcete pracovat přímo s účetním programem, který je často překomplikovaný, nebo s sebou nechcete nosit žádné fyzické zařízení navíc, pak je online služba pro fakturaci pro Vás tím správným a plnohodnotným řešením.

Vyházejme z toho, že například běžný řemeslník nepotřebuje studovat jak má vystavit fakturu, nechce draze investovat do fyzické kasy a ani se vázat, zkrátka potřebuje “hodit na papír” pár položek a rychle je vytisknout. Doklady pak předá své účetní a ta je dál zpracuje. Online službu pro fakturaci VášDoklad.cz jsme proto napsali tak, aby vystavení dokladu bylo na pár kliknutí. Prostě zadáte číslo dokladu, zvolíte typ platby a uvedete fakturovanou službu nebo zboží včetně položkových cen a množství a máte hotovo! Vystavit zjednodušený doklad, jako alternativu k běžnému pokladnímu dokladu, je na VášDoklad.cz opravdu jednoduché. Elektronickou evidencí tržeb a ani dalšími funkcemi, které VášDoklad.cz umí, Vás nezdržíme.